Hoppa till innehåll
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Hur arkiverar jag mitt material?

Om du vill spara ner allt material för en eller flera enheter i en period löser du det på detta vis.

Steg för steg – så arkiverar du en period. (Du måste vara Admin för att göra detta)

  1. Gå till menyn "Inställningar"
    Klicka på Inställningar i menyn till vänster. Väl sedan fliken "Arkiv".

  2. Välj den logga du vill ha på dina bokslutsspecifikationer
    Här har du möjlighet att lägga till en logga och ett färgtema som används för alla dina enheter/bolag.

    Bilden ska vara liggande och ca 40x150 px
    • Detta behöver bara göras en gång.

  3. Skapa arkiv
    Klicka på Perioder i menyn till vänster.
    Välj sedan den period du vill arkivera.
    Bocka sedan i den eller de enheter/bolag su vill arkivera
    Klicka på den rosa Arkiv-ikonen  


    • Arkivet skapas för den enheten inom den valda perioden.

    • Du kan arkivera en enhet i taget eller samtliga enheter.

    • Detta kan ta en stund, men du kan lämna sidan och komma tillbaka senare.

    Nu är det dags att spara ner filerna.
    OM det finns skyddade filer med i arkivet kommer dessa att undantas från arkiveringen om du inte har rättighet till att läsa dessa.
    Den inställningen ligger på användarkontot och heter "Dokumenträttighet"
  4. Ladda ner arkiv
    När du nu har skapat arkiv, är dessa redo att sparas ned. Markera den eller de enheter/bolag som du vill ladda ner och klicka sedan på symbolen för nedladdning:
     
  5. Nedladdade filer
    När arkivet har sparats ned finns dessa i din webbläsares nerladdningsmapp. Perioden är nu arkiverad.




    Nu har du en mappstruktur med Periodöversikt, samt en mapp per avstämningsgrupp, innehållande en Bokslutspecifikation samt eventuella bilagor!